Η Αστρολογική και η Συμβολική Προσέγγιση του Άρη

Στην αστρολογική ερμηνεία ο Άρης, συνδέεται με τη δράση, την επιθετικότητα και την παρόρμηση.

Σε ένα γενέθλιο χάρτη από τη θέση του Άρη σχηματίζουμε γνώμη για την ενεργητικότητα και τις πρωτοβουλίες του ατόμου, όπως και για τα συμπλέγματα, στις αρνητικές όψεις. Συχνά μία ισχυρή θέση του Άρη, δείχνει μια ανίκητη προσωπικότητα, υγιή, που διαθέτει όλο το πείσμα και όλη τη δύναμη που χρειάζεται για να ριχτεί στον αγώνα.


data-ad-client=»» data-ad-slot=»2954542709″ style=»display: inline-block; height: 600px; width: 300px;»>

Θεωρείται αρσενικός, ξηρός και φλογερός. Είναι Κυβερνήτης του Κριού και του Σκορπιού και οι ιδιότητές του εκφράζονται από τον Πρώτο και τον Όγδοο οίκο. Η ημέρα της εβδομάδος που του αντιστοιχεί είναι η Τρίτη και μέταλλό του θεωρείται ο σίδηρος.

Ο Άρης επίσης ελέγχει το θάρρος, τη γενναιότητα και όλες τις στρατιωτικές λειτουργίες. Κατά συνέπεια, στρατηγοί και στρατιωτικοί διοικητές, καθώς και όλοι όσοι έχουν την επιθυμία να κυβερνήσουν ή να οδηγήσουν τους άλλους έχουν ένα ισχυρό ή ένα σημαντικά τοποθετημένο Άρη. Αυτός είναι επίσης ο πλανήτης του πάθους και των επιθυμιών και έχει μεγάλη σχέση με την σεξουαλική δραστηριότητα. Μια άλλη λειτουργία του Άρη είναι η τεχνική και μηχανική ικανότητα. Έτσι, δημιουργεί εκείνους που διαπρέπουν με τα χέρια τους και την πρακτικότητά τους.

Στο ν εξωτερικό κόσμο, σχετίζεται με στρατιωτικούς, χειρούργους, χημικούς, κουρείς, ξυλουργούς, σιδηρουργούς, μηχανικούς, σίδηρο, ατσάλι, μαχαίρια, πολεμικά όπλα, μυτερά εργαλεία, φωτιές, σφαγεία, νεκροθαλάμους, καμίνια, κόκκινο χρώμα, ρουμπίνια, αιματόλιθους και κόκκινα πετράδια, αθλητές και σπορ στο βαθμό που εκφράζουν το θάρρος, την παράτολμη δύναμη και επιδεξιότητα.

Ως συνείδηση, δείχνει το θάρρος, την εξελικτική μετουσίωση, τη γενναιότητα, τη πρωτοβουλία, τη θετικότητα, την αυτοπεποίθηση, την αξιοπρέπεια, την επιθυμία, το πάθος, την παρόρμηση, την ανταγωνιστικότητα και την οργή.

Στο σώμα, εξουσιάζει το κεφάλι εξωτερικά, την μύτη και την όσφρηση, εν μέρει το σύστημα αναπαραγωγής, τη χοληδόχο κύστη, πυρετούς, μεγάλη θερμοκρασία, φλεγμονώδεις ασθένειες, εξανθήματα, καψίματα, εγκαύματα, χειρουργικές επεμβάσεις, αιμορραγίες και οξείς πόνους. Επίσης συνδέεται με τα ερυθρά αιμοσφαίρια, το μυϊκό σύστημα, τα επινεφρίδια, τη θερμότητα του σώματος και τα σεξουαλικά όργανα.

Εκεί που η επίδραση του Άρη είναι εποικοδομητική, ο χαρακτήρας είναι ανεξάρτητος και επιχειρηματικός εραστής της δράσης, εξερευνητικό πνεύμα και υπερβολικά αυθόρμητος. Το αναπτυγμένο ανταγωνιστικό πνεύμα του και η αφοσίωση στη νίκη, είναι παράγοντες που συντελούν στην κοινωνική άνοδο του ατόμου. Η επιρροή του Άρη εκδηλώνεται με πρωτοβουλίες, δημιουργικότητα, αρχηγία, αγωνιστικότητα, πείσμα, ενεργητικότητα, παρόρμηση, πάθος και θάρρος.

Όταν όμως η λειτουργία του παρουσιάζει προβλήματα, το θάρρος εκφυλίζεται σε απερισκεψία, ο αγώνας για αυτοέκφραση εξελίσσεται σε αναίδεια, ιδιοτροπίες και εγωκεντρισμό, ενώ η επιθετικότητα και η προβολή μπορούν να τονιστούν σε άσχημο βαθμό σαν καταστροφικότητα, εριστικότητα, τραχύτητα, βία και φιλοδοξία για κυριαρχία. Η παρορμητικότητα μπορεί να εξελιχθεί σε ανυπομονησία και αδιαλλαξία. Δηλαδή, η ανεξέλεγκτη και φοβερή δύναμη του Άρη και η επιθετική εξωτερίκευση του ένστικτου της αυτοσυντήρησης, μπορούν πολύ εύκολα να προκαλέσουν σοβαρές συνέπειες στο άτομο, αν δεν υπάρχει στον γενέθλιο χάρτη κάποια ένδειξη μετριασμού του.

Σαν κυβερνήτης του Κριού ο Άρης προσδίδει επιπλέον αγριάδα, μη διευθετημένη ενέργεια και την αίσθηση της περιπέτειας, χαρακτηριστικά του ατόμου που αισθάνεται σίγουρο στο μέρος που βρίσκεται η ομάδα του, αλλά που παρουσιάζει ταυτόχρονα την τάση να συμπεριφέρεται σαν ανεξάρτητη οντότητα, γιατί σαν άτομο δεν αισθάνεται εξάρτηση από την ομάδα. Η σύγκρουση ανάμεσα στην αποδοχή της προστασίας του ομίλου και την παραμονή στους περιορισμούς που επιβάλλει, είναι αυτονόητο πως προξενεί εκρήξεις εγωπάθειας και γενικά επιθετική συμπεριφορά.

Ο Άλαν Λίο αναφέρει: «Ο Άρης αντιπροσωπεύει τη συνείδηση όλων των κυττάρων του σώματος, συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου αλλά εξαιρουμένης της καρδιάς. Ο έλεγχος της επιθυμίας είναι απαραίτητος πριν το ζώο μπορέσει να κυριαρχηθεί και να γίνει ένας χρήσιμος υπηρέτης. Η παρεγκεφαλίδα είναι η αποθήκη κάθε καρμικής δύναμης ή πάθους. Και ο Άρης το πλανητικό της αντίστοιχο, παρέχει το υλικό για την ιδεοπλασία, ενώ οι μετωπικοί λοβοί του εγκεφάλου είναι εκείνοι που κατεργάζονται και τελειοποιούν το υλικό, αλλά όχι οι δημιουργοί του. Η συγγένεια ανάμεσα στον Άρη και την Αφροδίτη μπορεί τώρα να γίνει φανερή, καθώς ο Άρης κυβερνά τη ζωώδη αίσθηση και η Αφροδίτη την ψυχή. Έτσι ώστε όταν οι δυο τους βρίσκονται σε αρμονία μέσω έλξης, προκύπτει συγγένεια, αλλά όταν είναι σε αντίθεση υπάρχει αντιπάθεια και ανταγωνισμός».

Στην Εσωτερική Αστρολογία της Αλίκης Μπέιλη αναφέρεται: «Ο Άρης είναι οριστικά ο πλανήτης που κυβερνά και ελέγχει το φυσικό φορέα. Συνεπώς δεν πρέπει να ξεχνιέται ότι ο Άρης εδραιώνει σχέσεις ανάμεσα στα αντίθετα και είναι ένας ωφέλιμος και όχι ένας επιβλαβής παράγοντας όπως τόσο συχνά υποτίθεται.

Σχετίζεται στενά με το σεξ, το οποίο είναι μια όψη των ζευγών των αντιθέτων και το αποτέλεσμά του είναι επίσης οριστικά να ζωογονήσει το ρεύμα του αίματος. Ζωογονεί, εξαγνίζει και διεγείρει όλες τις όψεις και τους οργανισμούς μέσα στο σώμα, μέσα από το ρεύμα του αίματος. Το χρώμα που αποδίδεται στον Άρη είναι το κόκκινο. Αυτή είναι μια αντιστοιχία στο ρεύμα του αίματος και από εκεί προκύπτει και η σχέση του Άρη με το πάθος, με το θυμό και μια αίσθηση γενικής αντίθεσης.

Ο Άρης κυβερνά τις αισθήσεις που είναι πέντε. Αυτές οι αισθήσεις είναι η βάση κάθε ανθρώπινης γνώσης εκεί που σχετίζεται ή υπονοείται το χειροπιαστό ή αντικειμενικό. Επομένως ο Άρης κυβερνά την επιστήμη. Είναι η πόρτα μέσα στην ενσάρκωση και στο ζώδιο της διαδικασίας της γέννησης (Καρκίνος). Ο Σκορπιός είναι το ζώδιο του σεξ και της αναγέννησης και η γέννηση είναι πάντοτε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της σχέσης των φύλων. Ο Πατέρας – πνεύμα και η Μητέρα – ύλη όταν έρθουν σε επαφή δημιουργούν τον Υιό».

Σύμφωνα με την αστρολογία ο Άρης δείχνει με ποιο τρόπο το άτομο επιβεβαιώνει την ύπαρξή του, ταξινομεί τις δραστηριότητές του και συνειδητοποιεί το φύλο του. Είναι μια αδιαφοροποίητη λειτουργία της ψυχής για να απελευθερωθεί δυναμικά από τις παραδοχές και εθιμοτυπίες των ομαδικών καταστατικών ώστε να λειτουργήσει μέσα στην ομάδα, αλλά σαν άτομο. Εξαιτίας της επιθετικής του όψης, ο Άρης προετοιμάζει το δρόμο όπου ο άνθρωπος θα επιχειρήσει τα πρώτα ατομικά του βήματα στην Ατραπό που θα τον οδηγήσει «να γίνει ο εαυτός του».

Στο σύμβολο του Άρη, ο σταυρός της ύλης έχει μετασχηματιστεί σε ένα τόξο σχεδιασμένο στη κορφή ενός κύκλου, που αντιπροσωπεύει την κυριαρχία της ύλης επί του πνεύματος. Θεωρείται το παγκόσμιο σύμβολο της αρσενικής αρχής και του σπερματοζωαρίου.

Στο καββαλιστικό Δέντρο της Ζωής, ο Άρης αντιστοιχεί στη Σεφίρα Γκεβούρα, που βρίσκεται στο κέντρο της Στήλης της Αυστηρότητας, φέρει τον τίτλο Δύναμη και έχει σαν πνευματική εμπειρία, το Όραμα της Δύναμης.

Στο Γετζιρατικό Κείμενο, η Πέμπτη Ατραπός, που αντιστοιχεί στον Άρη αναφέρεται ως Πρωταρχική Διάνοια, «επειδή μοιάζει με την Ενότητα, που ενώνεται με το Μπίνα, την Κατανόηση, που εκπορεύεται από τα πρωταρχικά βάθη του Χόχμα, της Σοφίας».

Η Ντίον Φόρτσουν, αναφέρει σχετικά στο βιβλίο Μυστική Καββάλα: «Η Σεφίρα Γκεβούρα καταλαμβάνει την κεντρική θέση της Στήλης της Αυστηρότητας και για αυτό αντιπροσωπεύει την καταβολική ή καταστροφική όψη της δύναμης. Ο καταβολισμός αντιπροσωπεύει εκείνο το μέρος του μεταβολισμού που έχει σχέση με την απελευθέρωση της δύναμης μέσω της δραστηριότητας… Η δυναμική ενέργεια είναι το ίδιο αναγκαία για την κοινωνική ευημερία όσο και η πραότητα, η αγάπη και η υπομονή. Συνεπώς το Γκεβούρα, ο Καταστροφέας, ο Κύριος του Φόβου και της Αυστηρότητας, είναι το ίδιο αναγκαίος για την ισορροπία του Δέντρου όπως και το Χέσεντ, ο Κύριος της Αγάπης ή το Νετζά, η Κυρία της Ομορφιάς. Το Γκεβούρα είναι ο Ουράνιος Χειρούργος».

Η Έλενα Π Μπλαβάτσκι στη «Μυστική Δοξασία», τον αποκαλεί «ο εξαπρόσωπος πλανήτης Άρης» και αναφέρει ακόμα: «Ο Άρης ήταν ο Κύριος της γέννησης και του θανάτου, της δημιουργίας και της καταστροφής, του οργώματος, της δόμησης, της γλυπτικής ή σκαλίσματος της πέτρας, της Αρχιτεκτονικής…. τέλος όλων των Τεχνών. Αυτός ήταν η πρωταρχική αρχή, που διασπάστηκε μέσα στο σχηματισμό των δύο αντιθέτων για παραγωγή. Αστρονομικά, επίσης κρατούσε τον τόπο γέννησης της μέρας και του έτους, τον τόπο αύξησης της δύναμής του, Κριό, και παρόμοια τον τόπο του θανάτου του, Σκορπιό. Αυτός σαν γέννηση ήταν θεός, σαν θάνατος, ήταν κακό. Σαν καλό, ήταν φως, σαν κακό, ήταν νύχτα. Σαν καλό ήταν άντρας, σαν κακό ήταν γυναίκα».

Γενικά, θα μπορούσε να ειπωθεί πως το εκλεπτυσμένο ανταγωνιστικό πνεύμα και η αφοσίωση στη νίκη – επίτευξη, καθώς η ικανότητα δύναμη να βλέπουμε το πνευματικό όραμα της Εξέλιξης και να εστιάζουμε τη ζωή μας σε αυτό, αποτελούν εκφράσεις του Άρη, ικανές να μετουσιώσουν εξελικτικά τον Κόσμο. Οι εσωτερικές επιρροές του Άρη ωθούν σε διαρκή δημιουργική κίνηση και αποτρέπουν από την τελμάτωση και την αδράνεια. Το άρμα του Άρη κινεί τον Κόσμο και μας οδηγεί με σιγουριά και αυτοπεποίθηση πάνω στο εξελικτικό μονοπάτι. Ο Άρης διδάσκει τη μέθη της δημιουργικής μάχης και μας κάνει έτσι ένα μεγάλο δώρο: τη χαρά για τη ζωή, τη χαρά που είναι μια βαθιά πνευματική ποιότητα, η οποία μετατρέπει κάθε δυσκολία της ζωής σε μια θαυμάσια ευκαιρία για εσωτερική ενδυνάμωση και συνειδησιακή εξέλιξη.

Βιβλιογραφία

Alan Leo, Αστρολογία Εσωτερική και Εξωτερική, Εκδόσεις Ιάμβλιχος
Μάργκαρετ Χόουν, Σύγχρονη Αστρολογία, Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος
Karen Hamaker-Zondag, Ψυχολογία και Αστρολογία, Εκδόσεις Ιάμβλιχος
Ζαν Ρισπέν, Ελληνική Μυθολογία, Εκδόσεις Τριήρης
Όλγα Κάσσα, Εγχειρίδιο Αστρολογίας, Εκδόσεις Ιάμβλιχος
Alice A Bailey, Esoteric Astrology, Εκδόσεις Lusis Trust
Ε.Π. Μπλαβάτσι, Μυστική Δοξασία, Εκδόσεις Πνευματικός Ήλιος
Dion Fortune, Η Μυστική Καββάλα, Εκδόσεις Ιάμβλιχος

Πηγή

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε ένα «Like» και κοινοποιήστε το στους Φίλους σας…!